مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 14:352023-12-13سياسي

ارزیابی موزه های خراسان جنوبی توسط کارشناسان اداره کل موزه های کشور


مسوول موزه های خراسان جنوبی از ارزیابی موزه های استان توسط کارشناسان اداره کل موزه های کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، حمزه حمزه، مسوول موزه های خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: گروهی از کارشناسان اداره کل موزه های کشور، به منظور نظارت و ارزیابی موزه های استان به سرپرستی شکوفه مصباحی، رییس اداره حفاظت و مرمت اداره کل موزه های کشور به خراسان جنوبی سفر کردند.

  وی افزود: این گروه از 18 تا 21 آذرماه 1402 طی سه روزکاری فشرده با نحوه و روند فعالیت های هر کدام از موزه های استان از نزدیک آشنا شدند.

  حمزه گفت: موزه ها، مخزن و آزمایشگاه حفاظت و مرمت آثار تاریخی- فرهنگی واقع در مجموعه میراث جهانی باغ اکبریه بیرجند؛ موزه های خصوصی و نهادی واقع در بافت تاریخی بیرجند از جمله موزه های لباس و منسوجات سنتی، عروسک، میراث پهلوانی و موزه وقف؛ موزه های دولتی و خصوصی شهرهای قاین، سرایان، فردوس و طبس مورد ارزیابی این کارشناسان قرار گرفت.

   مسوول موزه های خراسان جنوبی اضافه کرد: موزه دانشگاه بیرجند که در مرحله تجهیز چیدمان محتوا قرار دارد، ارگ کلاه فرنگی که به عنوان موزه تاریخ سیاسی استان پیشنهاد شده و همچنین سایت موزه های پیشنهادی در شهر قاین، فردوس و طبس نیز مورد بررسی و ارزیابی کارشناسان ستادی قرار گرفتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارزیابی موزه های خراسان جنوبی توسط کارشناسان اداره کل موزه های کشور

ارزیابی موزه های خراسان جنوبی توسط کارشناسان اداره کل موزه های کشور