مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آذر 1402 ساعت 07:252023-12-09بين الملل

گفت وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و آلمان درباره فلسطین


در گفت و گوی تلفنی دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و آلنا بربوک وزیر امور خارجه آلمان، در خصوص آخرین تحولات فلسطین و نیز مناسبات دوجانبه بحث و تبادل نظر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان در این گفتگو با اشاره به تداوم کشتار غیرنظامیان، زنان و کودکان در غزه و کرانه باختری، بر ضرورت توجه ویژه جامعه جهانی به این موضوع مهم و مرتبط با حقوق بشر تاکید کرد.

امیرعبداللهیان با محکوم کردن نسل کشی در غزه و با اشاره به ریشه بحران، راهکار سیاسی را برگزاری رفراندوم سازمان ملل میان ساکنان اصیل فلسطین شامل مسیحی، مسلمان و یهودی دانست.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان درخصوص روابط دوجانبه، ضمن اشاره به پیوندهای فرهنگی و تاریخی میان جمهوری اسلامی ایران و آلمان خاطر نشان ساخت: احترام متقابل و تمرکز بر منافع مشترک، لازمه حفظ و تقویت مناسبات در عرصه های مختلف بوده و در این چارچوب، جمهوری اسلامی ایران از گسترش مناسبات میان تهران و برلین استقبال می کند.

وزیر امور خارجه آلمان نیز درخصوص تحولات فلسطین، با اشاره به لزوم عدم گسترش دامنه بحران، اظهار داشت: حل بحران غزه تنها در سایه راهکارهای سیاسی ممکن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفت وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و آلمان درباره فلسطین

گفت وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و آلمان درباره فلسطین