مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آذر 1402 ساعت 11:302023-12-16اقتصادي

سرمایه گذاری 35 میلیارد دلاری در صنعت حمل ونقل قزاقستان


معاون وزیر حمل ونقل قزاقستان در کنفرانسی بین المللی در مورد سرمایه گذاری در بخش حمل ونقل این کشور گفت: طی 15 سال حدود 35 میلیارد دلار در صنعت حمل و نقل این کشور سرمایه گذاری شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه، ماکسات کالیاکپاروف معاون وزیر حمل ونقل قزاقستان در کنفرانسی در ایروان گفت: طی 15 سال گذشته، حدود 35 میلیارد دلار در صنعت حمل ونقل قزاقستان سرمایه گذاری شده که بر اساس آن بیش از 2500 کیلومتر خطوط ریلی در بخش راه آهن و 13 هزار کیلومتر جاده ساخته شده است.

معاون وزیر قزاقستان همچنین از پیشرفت در اجرای برنامه اقدام وین برای کشورهای در حال توسعه محصور در خشکی برای دهه 2014-2024 گزارش داد.

کالیاکپاروف خاطرنشان کرد: بندر خشکی خرگوس - دروازه شرقی در مرز با چین و بنادر دریایی آکتائو و کوریک با ظرفیت 21 میلیون تن در سال در قزاقستان با موفقیت فعالیت می کنند.

13 کریدور حمل ونقل بین المللی از کشور عبور می کند که شامل 5 کریدور ریلی و 8 کریدور جاده ای است.

وی ادامه داد: امروز ما شاهد فرصت هایی برای ایجاد مرکز لجستیک جدید هستیم که همه شرایط را برای بهبود کیفیت حمل ونقل بین آسیای مرکزی و اروپا ایجاد می کند.

آستانه بین غول های اقتصادی مانند چین، آسیای جنوب شرقی و اروپا قرار دارد و تلاش زیادی برای توسعه پتانسیل حمل ونقل و ترانزیت و نوس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرمایه گذاری 35 میلیارد دلاری در صنعت حمل ونقل قزاقستان

سرمایه گذاری 35 میلیارد دلاری در صنعت حمل ونقل قزاقستان