مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آذر 1402 ساعت 15:402023-12-02اقتصادي

لزوم همخوانی کاشت درخت با خاک مناطق مازندران


با توجه به آغاز طرح کاشت یک میلیارد درخت، باید نوع نهال و درختی که در یک منطقه کاشته می شود با خاک و اقلیم آن منطقه همخوانی داشته باشد تا مثمر ثمر باشد.

- ایسنا/مازندران فرماندار نوشهر گفت: با توجه به آغاز طرح کاشت یک میلیارد درخت، باید نوع نهال و درختی که در یک منطقه کاشته می شود با خاک و اقلیم آن منطقه همخوانی داشته باشد تا مثمر ثمر باشد.

رستم زرودی امروز 11 آذر در آیین آغاز کاشت یک میلیارد درخت به صورت سراسری در کشور و به صورت منطقه ای در هتل پارسیان خزر چالوس برگزار شد، با اشاره به سیاست دولت سیزدهم برای کاشت یک میلیارد اصله درخت، اظهار کرد: این طرح در یک دوره چهار ساله انجام می شود که قرار است ظرف این مدت یک میلیارد درخت کاشته شود.

وی به نقش موثر درختان در زندگی بشریت اشاره کرد و افزود: حیات ما به زنده بودن و سلامت منابع طبیعی وابسته است.

زرودی با تاکید براینکه از امروز تا اردیبهشت ماه روند درختکاری باید تداوم یابد تا برنامه های دولت در این منطقه اجرایی شود، تصریح کرد: البته باید گونه های مختلف و بومی برای کاشت درخت مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار نوشهر با تاکید بر اینکه هر گونه درختی که در یک منطقه کاشته می شود باید با خاک و اقلیم منطقه همخوانی داشته باشد، افزود: اینگونه نباشد، درختانی که با منطقه شمال سازگار نیستند در آنج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم همخوانی کاشت درخت با خاک مناطق مازندران

لزوم همخوانی کاشت درخت با خاک مناطق مازندران