مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 آذر 1402 ساعت 11:552023-12-08سياسي

آغاز سکوت انتخابات ریاست جمهوری در مصر


سکوت انتخابات ریاست جمهوری در مصر از بامداد امروز آغاز شد و چهار نامزد انتخاباتی تا زمان برگزاری انتخابات حق تبلیغات ندارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سکوت انتخابات ریاست جمهوری مصر از بامداد امروز (جمعه) آغاز شد؛ انتخاباتی که قرار است روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه برگزار شود.

به نوشته روزنامه الوطن مصر، طی دو روز سکوت انتخاباتی، چهار نامزد حق تبلیغات ندارند و صرفا باید برای دعوت مردم جهت مشارکت در انتخابات و ارائه اطلاعات لازم به رأی دهندگان اقدام کنند.

این پنجمین انتخابات در تاریخ مصر و سومین انتخابات از سال 2013 (کودتای عبدالفتاح السیسی) به شمار می رود.

رأی گیری خارج مصر روز جمعه هفته گذشته (10 آذر) برگزار شد و اکنون در داخل مصر نیز 67 میلیون نفر قرار است آرای خود در 10085 مرکز رأی به صندوق ها بیاندازند.

 در صورت لزوم اجرای مجدد انتخابات، مصری های مقیم خارج در روزهای پنجم، ششم، و هفتم ژانویه 2024، رای خود را به صندوق می اندازند و شهروندان داخل کشور در روزهای 8، 9 و 10 ژانویه آینده رای خواهند داد و نتایج در 16 ژانویه آینده اعلام خواهد شد.

احمد بنداری مدیر اجرایی سازمان ملی انتخابات مصر در این باره گفته است که تمامی مقدمات برای برگزاری انتخابات در داخل مصر فراهم شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز سکوت انتخابات ریاست جمهوری در مصر

آغاز سکوت انتخابات ریاست جمهوری در مصر