مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 10:252023-12-13اقتصادي

سرمایش لوکس عامل افزایش هزینه برق خانوار


کولرهای گازی اگرچه در مناطق گرمسیر ایران که دمای تا بیش از 50 درجه را تجربه می کنند، توجیه دارد، اما استفاده از این سیستم ها در بیش از 80 درصد از مناطق جغرافیایی ایران که از نظر آب و هوایی به مناطق عادی موسوم هستند، - کولرهای گازی اگرچه در مناطق گرمسیر ایران که دمای تا بیش از 50 درجه را تجربه می کنند، توجیه دارد، اما استفاده از این سیستم ها در بیش از 80 درصد از مناطق جغرافیایی ایران که از نظر آب و هوایی به مناطق عادی موسوم هستند، با اما و اگرهای جدی رو به روست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مصرف 20 هزار مگاواتی 10 میلیون کولر گازی فعال در کشور در حالی است که از آن سو در فصل گرم سال چیزی حدود 20 میلیون کولر آبی فعال است و مجموع مصرف برق این کولرها که اتفاقاً با اقلیم مناطق عادی کشور نیز سازگاری دارند، تنها 10 هزار مگاوات است.

این اعداد بیش از هر زمان دیگری نشان می دهد بیشترین تفاوت مصرف تابستان و زمستان کشور مربوط به مصرف کولرها و وسایل سرمایشی است، به طوری که در تابستان ها و در زمان اوج بار مصرف برق کشور، مصرف برق به حدود 60 هزار مگاوات می رسد که حدود 24 هزار مگاوات آن صرفا در بخش وسایل سرمایشی مصرف می شود.

در حالیکه کولرهای گازی برای شهرهای بسیار گرمسیری و با آب و هوای شرجی طراحی شده است که در آن شهرها امکان بهره مندی از کولر آبی اساسا پاسخگو نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرمایش لوکس عامل افزایش هزینه برق خانوار

سرمایش لوکس عامل افزایش هزینه برق خانوار