مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آذر 1402 ساعت 18:352023-12-20دانش

ناگزیر به سرآمد شدن در فناوری هستیم


رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم تقویت ابعاد مختلف علمی در کشور، گفت: ناگزیر به سرآمد شدن در فناوری هستیم.

- ایسنا/آذربایجان شرقی رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم تقویت ابعاد مختلف علمی در کشور، گفت: ناگزیر به سرآمد شدن در فناوری هستیم.

سعید جعفری راد چهارشنبه، 29 آذرماه در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی، اظهار کرد: استفاده از منبع سوخت های فسیلی از سال 2030 به بعد، کم خواهد شد و یا از بین خواهد رفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی با اشاره به وضعیت کنونی استفاده از سوخت فسیلی در دنیا، افزود: روند کلی دنیا از سال 2017 به این گونه بوده که خودروها با سوخت های جایگزین مثل خودروهای هیبریدی و برقی جایگزین خودروهای سوخت فسیلی می شوند، بنابراین تا شش سال دیگر نیز اگر کشور ما و کشورهایی که فقط با منابع ارزی نفت اداره می شوند، دنبال جایگزین آن نباشند، ممکن است با مشکل مواجه شوند.

وی با بیان این که باید به دنبال جایگزینی نفت در کشور باشیم، گفت: با توجه به این که منابع انسانی خوبی در کشورمان وجود دارد، می توان این ویژگی را به حوزه های مهندسی و فناوری سوق دهیم.

برای حل کردن مشکلات کشور، ناگزیر به سرآمد کردن فناوری خود در برخی حوزه های اولویت دار هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناگزیر به سرآمد شدن در فناوری هستیم

ناگزیر به سرآمد شدن در فناوری هستیم