مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 12:552023-12-04اقتصادي

شکار در قرق های خصوصی بدون حضور و نظارت محیط بانان صورت می گیرد


مسئولان محیط زیست با تاکید بر اینکه شکار در قرق ها با نظارت محیط بان ها صورت می گیرد از عملکرد قرق ها دفاع می کنند در حالی که این حیاط خلوت های خصوصی خارج از مناطق چهارگانه هستند و اصولا شامل محدوده نظارت یگان محیط زیست نمی شوند.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - میزان نوشت: موضوع واگذاری مدیریت عرصه های منابع طبیعی به بخش خصوصی تحت عنوان قرق اختصاصی هرچند بار ها زیر ذره بین رسانه ها قرار گرفته، اما همچنان با ابهاماتی همراه است که توضیحات مسئولان محیط زیست تاکنون رفعشان نکرده است.

افزایش چند برابری جمعیت حیات وحش در قرق های اختصاصی، نقش قرق ها در تنوع زیستی منطقه و تاثیر واگذاری مدیریت این اراضی به بخشی خصوصی به ویژه حضور شکارچیان خارجی در آن ها بر میزان تخلفات شکارچیان بومی از مهم ترین مباحث فنی در حوزه قرق های خصوصی است که ابهامات پیرامون آن ها هنوز رفع نشده است.

اما یکی از دغدغه های مخالفان قرق های اختصاصی که کمتر مورد توجه قرار گرفته پشت پرده مدیریت عرصه هاست.

منتقدان که افزایش جمعیت چهارپایان در قرق ها را ناشی از شرایط دشوار بقا در زیستگاه های اطراف می دانند قرق ها را به تله هایی وسیع و آباد تشبیه می کنند که نه تنها چهارپایان، بلکه به دنبال آن ها طعمه خواران را نیز از زیستگاه های مجاور جذب می کنند و این مزاحمتی جدی برای قر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکار در قرق های خصوصی بدون حضور و نظارت محیط بانان صورت می گیرد

شکار در قرق های خصوصی بدون حضور و نظارت محیط بانان صورت می گیرد