مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آذر 1402 ساعت 18:302023-11-27سياسي

مسائل فرهنگی بیشتر از مسائل اقتصادی در کاهش فرزند آوری دخیل است


مسائل فرهنگی بسیار بیشتر از مشکلات اقتصادی در افزایش تمایل به فرزندآوری دخیل است، اما به این معنا نیست که به وضعیت معیشتی افراد نیز بی توجه باشیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان، حجت الاسلام محمد مسلم وافی در نشست صمیمی با کارکنان جمعیت هلال احمر که به مناسب ایام شهادت حضرت زهرا (س) برگزار شد، با اشاره به عوامل کاهش جمعیت در کشور اظهار کرد: دلایل کاهش فرزندآوری در کشور سبقه تاریخی دارد به طوری که از دیرباز تاکنون عوامل سیاسی و اجتماعی باعث شده است که در یک دوره زمانی کوتاه به این نقطه برسیم.

وی افزود: ارتباط دادن کاهش فرزندآوری به مسائل معیشتی و اقتصادی، آدرس غلط دادن به مردم است، البته این به این معنا نیست که به وضعیت معیشتی افراد نیز بی توجه باشیم و آن را بی تأثیر بدانیم، اما مسائل فرهنگی بسیار بیشتر از مشکلات اقتصادی در افزایش تمایل به فرزندآوری دخیل است.

دبیر نهضت ملی جمعیت کشور ادامه داد: کشور به سرعت در حال حرکت به سوی سال خوردگی جمعیت است و تجربه کشورهایی مانند ما در این وضعیت نشان می دهد که مسائل فرهنگی نقش مؤثرتری در فرزندآوری دارد.

حجت الاسلام وافی اضافه کرد: رهبر انقلاب اسلامی در سال های اخیر به کرات کاهش فرزندآوری را خطرناک تر از هر بحرانی برای کشور اعلام کرده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسائل فرهنگی بیشتر از مسائل اقتصادی در کاهش فرزند آوری دخیل است

مسائل فرهنگی بیشتر از مسائل اقتصادی در کاهش فرزند آوری دخیل است