مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 آذر 1402 ساعت 12:152023-12-14بين الملل

استعمار اینگونه تحقیر شد


مقامات دولت امانوئل مکرون ماموریت پیدا کرده اند هر روز و بلکه هر ساعت، درباره جنگ غزه و جنگ اوکراین سخنی به میان آورده و لفاظی جنجال برانگیزی انجام دهند.

- مقامات دولت امانوئل مکرون ماموریت پیدا کرده اند هر روز و بلکه هر ساعت، درباره جنگ غزه و جنگ اوکراین سخنی به میان آورده و لفاظی جنجال برانگیزی انجام دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حنیف غفاری در یادداشتی نوشت: این روزها مقامات کاخ الیزه بیش از هر زمان دیگری خود را در قبال تحولات جاری در نظام بین الملل بیش فعال نشان می دهند! مقامات دولت امانوئل مکرون ماموریت پیدا کرده اند هر روز و بلکه هر ساعت، درباره جنگ غزه و جنگ اوکراین سخنی به میان آورده و لفاظی جنجال برانگیزی انجام دهند.

در ماورا و فرامتن این موضع گیری ها، حقیقتی به چشم می خورد که پاریس حاضر است هر هزینه ای را برای کتمان آن انجام دهد: شکست فرانسه در آفریقا! صورت مساله از این قرار است که سران جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکواس) ماه ها بعد از وقوع کودتای ضدفرانسوی در نیجر، سرانجام حاکمیت نظامی این کشور را به رسمیت شناختند.

اکواس که در هفته های نخست وقوع کودتا، تبدیل به بازوی استعمارگران فرانسوی در تقابل با نیجر شده بود، اکنون مذاکراتی را برای تنظیم روابط خود با صاحبان جدید قدرت در نیجر انجام داده و به فکر ایجاد نوعی ثبات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استعمار اینگونه تحقیر شد

استعمار اینگونه تحقیر شد