مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 14:202023-11-29سياسي

شناسایی میراث ایرانی های مهاجر در روسیه


عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری از شناسایی و معرفی دو مسجد و یک مدرسه دخترانه به عنوان بخشی از میراث ایرانیان مهاجر در قرن 19 میلادی در جمهوری داغستان روسیه و تهیه شناسنامه ای برای بیشتر میراث مشترک ایران و روسیه خبر داد.

- عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری از شناسایی و معرفی دو مسجد و یک مدرسه دخترانه به عنوان بخشی از میراث ایرانیان مهاجر در قرن 19 میلادی در جمهوری داغستان روسیه و تهیه شناسنامه ای برای بیشتر میراث مشترک ایران و روسیه خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا بنابر اعلام روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، مرتضی رضوانفر که برای بررسی میراث ایرانیان مهاجر در قرن 19 میلادی در روسیه، به این منطقه سفر کرده است، درباره شناسایی این دو مسجد و مدرسه دخترانه در داغستان، گفت: حاج اسدالله معرفت به همراه دو برادراش، تاجرانی بودند که در اوج بحران های اقتصادی در نیمه دوم قرن 19 میلادی از شهر خامنه به مقصد شهر پطروفسک در داغستان روسیه مهاجرت کردند.

شهر پطروفسک که اکنون ماخاچ قلعه نامیده می شود در قرن نوزدهم میلادی، یک مرکز تجاری بزرگ بوده است و به دلیل حضور مهاجران و بیش از 32 زبان زنده، به عنوان بهشت زبان شناسان نیز نامیده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی میراث ایرانی های مهاجر در روسیه

شناسایی میراث ایرانی های مهاجر در روسیه