مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آذر 1402 ساعت 09:102023-12-05سياسي

اعتراف «فرح پهلوی» به شکنجه در ساواک برابر ادعاهای «پرویز ثابتی»


درحالی افرادی چون فرح پهلوی و بهروز وثوقی از ماجرای شکنجه های ساواک سخن می گویند، پرویز ثابتی، سرشکنجه گر ساواکهمواره سعی کرده این موضوعات را کتمان کند.

- فارس پلاس؛ روایت روز - درحالی شبکه تلویزیونی من و تو که به گفته عوامل خود آخرین روزهای خود را سپری می کند دست به انتشار یک مستند مصاحبه محور با حضور پرویز ثابتی رییس امنیت داخلی ساواک زده است که این اقدام بیشتر سبب شده بار دیگر موضوع شکنجه های ساواک مورد توجه افکارعمومی قرار بگیرد.

نکته حائز توجه این است که قصد شبکه من و تو در این حوزه سفیدشویی اقدامات ساواک در دوران پهلوی بوده است اما منفورترین و یکی از متهمان اصلی شکنجه ساواک را برای این موضوع انتخاب کرده است؛ چراکه بسیاری از افرادی که در آن دوران توسط ساواک شکنجه شده اند از ثابتی به عنوان یکی از مشاوران و پای ثابت جلسات شکنجه نام می برند.

وی که هنوز خوی سرکوبگری در او جریان دارد با کتمان بسیاری از موارد شکنجه بازهم اعتقاد دارد که اگر سرکوب به درستی انجام می شد، رژیم پهلوی سقوط نمی کرد.

شبکه تلویزیونی من و تو ید طولایی برای تطهیر دوران محمدرضا شاه و رضاخان پهلوی دارد و در این عرصه برنامه تونل زمان را جهت پهلوی شویی و بازخوانی دوران پهلوی به سبک خود تولید کرد که هدف آن پاسخ به انتقادات در خصوص محرومیت ها و عدم امکانات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراف «فرح پهلوی» به شکنجه در ساواک برابر ادعاهای «پرویز ثابتی»

اعتراف «فرح پهلوی» به شکنجه در ساواک برابر ادعاهای «پرویز ثابتی»