مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آذر 1402 ساعت 17:302023-12-06بين الملل

حماس چگونه توانسته پدافند سایبری رژیم صهیونیستی را مختل کرد؟


توان سایبری حماس ظرفیت مناسبی برای اختلال در زیرساخت های حیاتی، سرقت اطلاعات حساس و انتشار اطلاعات نادرست علیه رژیم در اختیار حماس قرار داده است.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - مهر نوشت: بخش عمده ای از عملیات طوفان الاقصی را ایجاد اخلال در سامانه های رژیم صهیونیستی تشکیل داد که نشان داد که حماس در قامت یک گروه مقاومت از توانایی سایبری بالایی برخوردار است.

به طور کلی آن گونه که کارشناسان این حوزه اذعان می کنند توانایی سایبری اغلب برای بازیگران نسبتاً کم توان یا فاقد منابع، مزیت نامتقارن ایجاد می کند تا با همتایان نسبتاً قوی تر خود رقابت کنند.

این قابلیت باعث شده است تا مجموعه ای از بازیگران غیردولتی از جمله گروه های مقاومت از توان سایبری به عنوان یک ابزار قدرت استفاده کنند.

توان سایبری حماس طبق گزارش اندیشکده شورای آتلانتیک، توان سایبری حماس نوپا و فاقد ابزارهای پیچیده سایر گروه های هکری است اما نباید آن را دست کم گرفت.

این در حالی است که طبق گزارش سال 2021 موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک در لندن، رژیم صهیونیستی بعد از آمریکا، چین و روسیه در رتبه چهارم سلسله مراتب قدرت های سایبری قرار دارد.

گروه های نخبه سایبری فراوانی در ارتش رژیم حضور دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حماس چگونه توانسته پدافند سایبری رژیم صهیونیستی را مختل کرد؟

حماس چگونه توانسته پدافند سایبری رژیم صهیونیستی را مختل کرد؟