مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 آذر 1402 ساعت 14:552023-12-14فرهنگي

دیدار وزیر فرهنگ با خوشنویس بزرگ ترین قرآن جهان


علی اکبر اسماعیلی قوچانی، خوشنویس بزرگترین قرآن جهان در دیدار با وزیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: کتابت کتابت بزرگترین قرآن جهان در روز عید غدیر سال 1388 آغاز شد و در سال 1395 به پایان رسید؛ - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز با حضور در منزل علی اکبر اسماعیلی قوچانی، خوشنویس بزرگترین قرآن هنری جهان، در مشهد دیدار و گفت وگو کرد.

علی اکبر اسماعیلی قوچانی، خوشنویس بزرگترین قرآن جهان در دیدار با وزیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: کتابت کتابت بزرگترین قرآن جهان در روز عید غدیر سال 1388 آغاز شد و در سال 1395 به پایان رسید؛ این کتاب دارای 650 صفحه در ابعاد 2.

5 و 1.

75 متر است و یکی از منحصر به فردترین قرآن های جهان به شمار می رود.

وی افزود: این قرآن در هر صفحه 15 سطر دارد که 2 سطر اول، وسط و آخر هر صفحه معمولی آن به خط ثلث و دیگر سطر ها به خط نسخ خوشنویسی شده و در صفحات کوچک این قرآن انواع خطوط خوشنویسی، همراه با تذهیب مزین به طلای اطراف آن زیبایی خاصی به این قرآن بخشیده است.

اسماعیلی قوچانی عنوان کرد: در این قرآن اول هر سوره با یک فرم خاص از بسم الله الرحمن الرحیم آغاز شده و در مجموع 114 نمونه از نگارش بسم الله الرحمن الرحیم در این اثر قرآنی استفاده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار وزیر فرهنگ با خوشنویس بزرگ ترین قرآن جهان

دیدار وزیر فرهنگ با خوشنویس بزرگ ترین قرآن جهان