مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1402 ساعت 11:152023-11-22اقتصادي

کاهش 20 درصدی برداشت چغندر مرغوب خراسان رضوی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان ها خبرگزاری دانشجو، سید محمد نجفی سطح زیرکشت این محصول را 2 هزار و 700 هکتار در بخش جلگه رخ تربت حیدریه عنوان کرد و افزود: امسال افزون بر 148 هزار تن محصول چغندرقند در این بخش برداشت و تحویل کارخانه های تولید قند تربت حیدریه، - رییس مرکز جهاد کشاورزی بخش جلگه رخ شهرستان تربت حیدریه گفت: میزان برداشت چغندر قند در این بخش به عنوان قطب تولید چغندرقند خراسان رضوی طی سال زراعی جاری بین 15 تا 20 درصد نسبت به پارسال کاهش داشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان ها خبرگزاری دانشجو، سید محمد نجفی سطح زیرکشت این محصول را 2 هزار و 700 هکتار در بخش جلگه رخ تربت حیدریه عنوان کرد و افزود: امسال افزون بر 148 هزار تن محصول چغندرقند در این بخش برداشت و تحویل کارخانه های تولید قند تربت حیدریه، فریمان، نیشابور و مشهد شد.

وی میانگین برداشت چغندر قند در هر هکتار را 57 تن در رخ تربت حیدریه عنوان کرد و گفت: کمبود نزولات آسمانی، گرمای تابستان و به ویژه قطعی برق چاه های کشاورزی، تاثیر قابل ملاحظه ای در تولید این محصول داشته است.

رییس مرکز جهاد کشاورزی جلگه رخ در ادامه بیان کرد: حدود 15 درصد سطح زیرکشت چغندرقند خراسان رضوی، به منطقه جلگه رخ اختصاص دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 20 درصدی برداشت چغندر مرغوب خراسان رضوی

کاهش 20 درصدی برداشت چغندر مرغوب خراسان رضوی