مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 11:452023-11-29اقتصادي

«آی ترک گون ترک» معتبرترین بازی محلی ترکمن های گلستان


بازی های محلی ترکمن از میراث ارزشمند ترکمن ها است که حفظ آن چون حفظ زبان مادری مهم است چرا که در بسیاری از این بازی ها می توان سنت های گذشتگان ترکمن صحرا را مشاهده کرد.

- بازی های محلی همگی ریشه در باستان و ایران قدیم دارد که به روش های متفاوت در مناطق و محله ها مورد استفاده و بازی قرار می گرفته و این بازی ها در گذشته با توجه به روش زندگی مردمان محلی تولید شده است.

هر کدام از بازی ها اهداف خاص خود را دارند که کودکان در آینده نه چندان دور در زندگی حقیقی با آنها روبرو خواهند شد و آنچه را که قبلاً در میدان بازی تجربه کرده اند به عینه در واقعیت با آن روبرو می شوند.

بازی ها به طور عام دارای یک بار فرهنگی هشتند و بازی های بومی، قبیله ای، محلی و سنتی ایرانی علاوه بر بار فرهنگی از جذابیت و تنوع بالایی نیز برخوردار هستند.

بازی های بومی و محلی ترکمن ها در عین سادگی جذابیت خاص خود را دارند که برای نسل امروزی تازگی و طراوت خاصی را به همراه داشته و دارد و با اجرای یکی از این بازی ها فرد خود به خود برای اجرای بازی های بعدی رغبت از خود نشان می دهد.

بازی های محلی با تحرک بالا ورزش دسته جمعی نیز هستند اگر به گذشته های نه چندان دور شهرهای ترکمن نشین نظری بیندازیم بازی های زیبای این قوم نجیب را در روستاها می توانیم ببینیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«آی ترک گون ترک» معتبرترین بازی محلی ترکمن های گلستان

«آی ترک گون ترک» معتبرترین بازی محلی ترکمن های گلستان