مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آذر 1402 ساعت 15:152023-12-02اقتصادي

کی یف: خاموشی در نیروگاه زاپوریژیا، احتمال فاجعه هسته ای را افزایش می دهد


وزارت انرژی اوکراین امروز (شنبه) اعلام کرد، نیروگاه هسته ای زاپوریژیا منبع برق خود را برای ساعاتی از دست داد و این حادثه به عنوان هشتمین خاموشی این نیروگاه می تواند فاجعه هسته ای به دنبال داشته باشد.

- وزارت انرژی اوکراین امروز (شنبه) اعلام کرد، نیروگاه هسته ای زاپوریژیا منبع برق خود را برای ساعاتی از دست داد و این حادثه به عنوان هشتمین خاموشی این نیروگاه می تواند فاجعه هسته ای به دنبال داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نیروگاه هسته ای زاپوریژیا در ماه مارس 2022 تحت کنترل روسیه درآمد و دیگر برق تولید نمی کند، اما برای خنک کردن یکی از چهار راکتور خود به منبع برق نیاز دارد؛ این حالت بدین معناست که این نیروگاه به طور کامل تعطیل نشده است.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز و طبق بیانیه ای که توسط وزارت انرژی اوکراین در پیام رسان تلگرام منتشر شده، یکی از خطوط برق متصل به این نیروگاه اواخر روز جمعه قطع شد درحالیکه آخرین خط برق آن که 750 کیلووات است، در ساعت 2:31 بامداد شنبه از کار افتاد.

در ادامه بیانیه این وزارتخانه آمده است: این هشتمین خاموشی است که در نیروگاه زاپوریژیا رخ می دهد و می تواند به یک فاجعه هسته ای منجر شود.

پس از قطع اتصال به شبکه، نیروگاه 20 ژنراتور پشتیبان را برای تامین برق مورد نیاز خود روشن کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کی یف: خاموشی در نیروگاه زاپوریژیا، احتمال فاجعه هسته ای را افزایش می دهد

کی یف: خاموشی در نیروگاه زاپوریژیا، احتمال فاجعه هسته ای را افزایش می دهد