مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 11:402023-12-03بين الملل

وضعیت معیشت مردم غزه با بسته شدن کامل گذرگاه رفح وخیم تر شد


بسته شدن کامل گذرگاه رفح با ازسرگیری موج جدید حملات رژیم صهیونیستی پس از پایان آتش بس، اوضاع معیشت مردم غزه را وخیم تر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از العربی الجدید، رژیم صهیونیستی جمعه گذشته به محض پایان یافتن آتش بسی که یک هفته به طول انجامید، بار دیگر محاصره نوار غزه را تشدید کرده است و مانع ورود کمک های بشردوستانه از طریق گذرگاه رفح در مرز با مصر می شود.

با توجه به اینکه در همان یک هفته آتش بس هم کمک های محدودی وارد نوار غزه شد، مشکل کمبود کالاهای اساسی و از جمله نبود گاز پخت و پز به قوت خود باقی است.

این امر بسیاری از خانواده ها را بر آن داشته است تا در سایه شرایط زندگی بسیار سخت به اجاق های هیزمی متوسل شوند.

با شروع آتش بس موقت پس از گذشت یک ماه و نیم مقادیر بسیار محدودی گاز پخت و پز و سوخت وارد نوار غزه شده بود که مردم در مناطق جنوب نوار غزه با ایستادن در صف های طولانی توانسته بودند تنها یک سیلندر از آن را پر کنند که آن هم دوباره تمام شده است، افزون بر اینکه بسیاری از آوارگان به همین مقدار اندک هم دست نیافتند.

در طول روزهای قبل از آتش بس، ساکنان به جمع آوری چوب برای پخت و پز یا استفاده از گاز پخت و پز برای کار کردن خودروها، به ویژه خودروهایی که با گازوییل کار می کردند، متکی بودند که بسیاری را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت معیشت مردم غزه با بسته شدن کامل گذرگاه رفح وخیم تر شد

وضعیت معیشت مردم غزه با بسته شدن کامل گذرگاه رفح وخیم تر شد