مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 آذر 1402 ساعت 13:502023-12-17سياسي

علوم انسانی ما با باورهایمان تفاوت دارد و بومی نیست


دانشیار جامعه شناسی دانشگاه الزهرا معتقد است: علوم انسانی ما ذاتا ناکارآمد است و دلیلش هم این است که بخش عمده آن با باورهای ما تفاوت دارد و بومی نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، اکبر طالب پور دانشیار جامعه شناسی دانشگاه الزهرا  راجع به محصولات تولیدی جمهوری اسلامی ایران در حوزه علوم انسانی و تفاوتش با آنچه در کشوری مثل آمریکا تولید می شود، در سخنان ابتدایی عنوان کرد: اتفاقاً ما داریم محصولاتی در حوزه علوم انسانی تولید می کنیم که مشابه آن در آمریکا هم اتفاق می افتد و شامل موضوع های مشابهی هم در بیشتر موارد است.

اغلب هم نظریه ها و روش های آماری ما با آنها یکسان است.

طالب پور افزود: ابتدا علوم انسانی را خط کشی و از علوم طبیعی جدا کردم زیرا مباحث علوم انسانی، فکری، فرامادی، مربوط به نیازهای انسانی و نوع پرورش انسان است بنابراین هر چقدر که سروکار داشتن با انسان ها اهمیت پیدا کند، علوم انسانی هم اهمیت خواهد داشت.

وی درباره مهم ترین چالش های علوم انسانی در سال های گذشته گفت: یکی از چالش های موجود در چند سال گذشته این است که در جهانی که به وسیله هوش مصنوعی اداره خواهد شد، بحث غلبه هوش مصنوعی بر انسان وجود خواهد داشت که برای مقابله با آن، باید علوم انسانی پویا داشته باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علوم انسانی ما با باورهایمان تفاوت دارد و بومی نیست

علوم انسانی ما با باورهایمان تفاوت دارد و بومی نیست