مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 آذر 1402 ساعت 23:552023-12-08بين الملل

درخواست وزیر خارجه آلمان از ایران برای کمک به کاهش تنش ها در منطقه


درخواست وزیر خارجه آلمان از ایران برای کمک به کاهش تنش ها در منطقه -   به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروهسیاست خارجی خبرگزاری فارس، وزرای خارجه ایران و آبمان درباره اوضاع غزه و مناسبات دوجانبه تلفنی گفت وگو کردند.

در  گفت و گوی تلفنی جمعه شب 17 آذر ماه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و آنالنا بائربوک وزیر امور خارجه آلمان در خصوص آخرین تحولات فلسطین و نیز مناسبات دوجانبه بحث و تبادل نظر شد.

امیرعبداللهیان در این گفت وگو با اشاره به تداوم کشتار غیرنظامیان، زنان و کودکان در غزه و کرانه باختری، بر ضرورت توجه ویژه جامعه جهانی به این موضوع مهم و مرتبط با حقوق بشر تاکید کرد.

امیرعبداللهیان با محکوم کردن نسل کشی در غزه و با اشاره به ریشه بحران، راهکار سیاسی را برگزاری رفراندوم سازمان ملل بین ساکنان اصیل فلسطین شامل مسیحی، مسلمان و یهودی دانست.

رییس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران درخصوص روابط دوجانبه، ضمن اشاره به پیوندهای فرهنگی و تاریخی بین ایران و آلمان خاطرنشان کرد: احترام متقابل و تمرکز بر منافع مشترک، لازمه حفظ و تقویت مناسبات در عرصه های مختلف بوده و در این چارچوب، جمهوری اسلامی ایران از گسترش مناسبات بین ایران و آلمان استقبال می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست وزیر خارجه آلمان از ایران برای کمک به کاهش تنش ها در منطقه

درخواست وزیر خارجه آلمان از ایران برای کمک به کاهش تنش ها در منطقه