مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 11:352023-12-03سياسي

حق مطلب درباره شهید مدرس ادا نشده است


به مناسبت دهم آذر، سالگرد شهادت شهید مدرس، نشست اندیشه ورزی شورای فرهنگی صداوسیما با حضور محمدحسن رجبی (دوانی)، مورخ و پژوهشگر برگزار شد.

- به مناسبت دهم آذر، سالگرد شهادت شهید مدرس، نشست اندیشه ورزی شورای فرهنگی صداوسیما با حضور محمدحسن رجبی (دوانی)، مورخ و پژوهشگر برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی صداوسیما، رجبی دوانی در ابتدا ابعاد گوناگون شخصیت سیدحسن مدرس را معرفی کرد و گفت: آیت الله سیدحسن مدرس از شخصیت های بارز تاریخ معاصر ایران است که به دلیل جایگاه ویژه اش در عرصه سیاست و فقه نه تنها کتاب های زیادی درباره زندگی و اندیشه هایش نوشته اند، بلکه چندین فیلم و یک سریال نیز در این خصوص تهیه و پخش شده ولی هنوز حق مطلب ادا نشده و مطالب ناگفته بسیاری از منش و زندگی وی باقی مانده است.

وی افزود: آیت الله مدرس، مجتهدی طراز اول بود اما بیش تر به عنوان یک روحانی مبارز شهرت یافته که جانش را فدای حفظ استقلال کشور و مبارزه با استبداد کرد.

این پژوهشگر تاریخ با اشاره به دو اثر مکتوب درباره زندگی مدرس متذکر شد: کتاب مدرس قهرمان آزادی نوشته حسین مکی و مرد روزگاران (مدرس شهید نابغه ملی ایران) نوشته علی مدرسی دو منبع مهم و غنی برای شناخت این شخصیت سیاسی و فقهی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حق مطلب درباره شهید مدرس ادا نشده است

حق مطلب درباره شهید مدرس ادا نشده است