مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 22:202023-12-21بين الملل

جواب سر بالای چین به آمریکا درباره کمک به ائتلاف دریای سرخ


درخواست آمریکا از چین برای کمک به ائتلاف چندین کشور در دریای سرخ با پاسخ سر بالای پکن مواجه شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری امورز پنجشنبه به درخواست آمریکا برای مشارکت در تأمین امنیت کشتی رانی در دریای سرخ واکنش نشان داد.

یک رسانه آمریکایی اظهارات وانگ ون بین، سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین در واکنش به درخواست آمریکا را شانه بالا انداختن چین (برای ابراز تردید، بی اعتنایی یا بی تفاوتی) تعبیر کرده است.

پایگاه خبری پولیتیکو نوشته به نظر می رسد دولت چین درخواست آنتونی بلینکن ، وزیر خارجه آمریکا برای مشارکت پکن در ائتلاف بین المللی آمریکا جهت محافظت از کشتی های تجاری در دریای سرخ را نادیده گرفته است.

طبق این گزارش، چین این پیام را ارسال کرد که علاقه ای برای ملحق شدن به ائتلاف پنتاگون متشکل از چندین کشور اعم از کانادا، انگلیس و بحرین برای محافظت از کشتی های باری در برابر حملات گروه انصارالله یمن ندارد.

وانگ در پاسخ به سوال یک خبرنگار در خصوص اینکه واکنش چین به درخواست آمریکا برای ایفای نقش در امنیت دریای سرخ چیست گفت: ما معتقدیم که طرف های مرتبط به ویژه کشورهای بزرگ دارای نفوذ لازم است نقش سازنده و مسئولانه ای در ایمن نگاه داشتن خطوط کشتی رانی در دریای سرخ ایفا کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جواب سر بالای چین به آمریکا درباره کمک به ائتلاف دریای سرخ

جواب سر بالای چین به آمریکا درباره کمک به ائتلاف دریای سرخ