مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 آذر 1402 ساعت 14:102023-12-08بين الملل

سازمان کشورهای آمریکایی همه پرسی ونزوئلا درباره «اسکیبو» را غیرقانونی دانست


دبیرکل سازمان کشورهای آمریکایی رفراندوم ونزوئلا برای الحاق منطقه مورد مناقشه «اسکیبو» به نقشه این کشور را اقدامی غیرقانونی دانست که قوانین بین المللی و احکام دیوان دادگستری بین المللی را نقض می کند.

- سازمان کشورهای آمریکایی همه پرسی ونزوئلا درباره اسکیبو را غیرقانونی دانست دبیرکل سازمان کشورهای آمریکایی رفراندوم ونزوئلا برای الحاق منطقه مورد مناقشه اسکیبو به نقشه این کشور را اقدامی غیرقانونی دانست که قوانین بین المللی و احکام دیوان دادگستری بین المللی را نقض می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سازمان کشورهای آمریکایی در بیانیه ای مدعی شد: نیکولاس مادورو، رییس جمهوری ونزوئلا همچنان به اقدامات غیرقانونی خود علیه گویان ادامه می دهد؛ اقداماتی مانند برگزاری رفراندوم غیرقانونی و نامشروع در سوم دسامبر 2023 که هدف آن الحاق منطقه اسکیبو است.

این نهاد در بیانیه خود افزود: این اقدام نه تنها قوانین بین المللی و تصمیم دیوان دادگستری بین المللی را نادیده می گیرد، بلکه یک مصداق دیگر از استفاده از ابزاری دموکراتیک برای اهداف غیردموکراتیک است.

دبیرکل سازمان کشورهای آمریکایی نسبت به موضع نیکولاس مادورو در قبال گویان هشدار داده و اظهار کرد که این موضع به یک مسئله بسیار نگران کننده برای امنیت منطقه ای تبدیل شده و تهدیدی برای ثبات، حق حاک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان کشورهای آمریکایی همه پرسی ونزوئلا درباره «اسکیبو» را غیرقانونی دانست

سازمان کشورهای آمریکایی همه پرسی ونزوئلا درباره «اسکیبو» را غیرقانونی دانست