مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آذر 1402 ساعت 11:452023-12-05اقتصادي

ایرانی ها پالایشگاه سینفوئگوس کوبا را بازسازی می کنند؟


موضوع بازسازی پالایشگاه سینفوئگوس کوبا با ظرفیت 65 هزار بشکه، اوایل خردادماه مطرح شد و اکنون با آمدن مقامات کوبایی به ایران و مذاکرات صورت گرفته، - موضوع بازسازی پالایشگاه سینفوئگوس کوبا با ظرفیت 65 هزار بشکه، اوایل خردادماه مطرح شد و اکنون با آمدن مقامات کوبایی به ایران و مذاکرات صورت گرفته، احتمال ورود ایران به این حوزه افزایش پیدا کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در دولت سیزدهم سیاست بازارسازی در حوزه نفت مورد توجه قرار گرفت، در اردیبهشت ماه سال گذشته جواد اوجی، وزیر نفت در سفری که به ونزوئلا داشت، 8 قرارداد و تفاهم نامه بین ایران و ونزوئلا در حوزه نفت و کشاورزی به امضا رساند که از جمله مهم ترین آن، قرارداد 110 میلیون یورویی بازسازی و تعمیرات اساسی پالایشگاه ال پالیتو ونزوئلا بود که منجر به صادرات 100 هزار بشکه نفت ایران به این پالایشگاه فراسرزمینی شد.

بعد از اجرای این قرارداد، رویترز در گزارشی اعلام کرد که ایران در حال افزایش عرضه نفت خام خود به ونزوئلا است و ماهانه 4 میلیون بشکه نفت به پالایشگاه های این کشور صادر می کند.

بعد از موفقیت دولت سیزدهم در بازارسازی نفت با روش خرید تقاضا در پالایشگاه ال پالیتو، گام های بعدی نیز آماده برداشتن برای سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی در کشورهای آمریکای لاتین است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایرانی ها پالایشگاه سینفوئگوس کوبا را بازسازی می کنند؟

ایرانی ها پالایشگاه سینفوئگوس کوبا را بازسازی می کنند؟