مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آذر 1402 ساعت 14:052023-12-02فناوري

زارع پور: «سپرحرارتی کپسول زیستی» برای نخستین بار آزمایش می شود


وزیر ارتباطات و فناوی اطلاعات از تست های زیر مداری در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: در این تست ها سامانه های ناوبری، چتر فرود و سپرحرارتی که فناوری های جدیدی هستند قرار است برای اولین بار تست شوند.

- عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوی اطلاعات در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، گفت: به زودی تست های زیرمداری نسل جدید کپسول های زیستی را در کشور انجام خواهیم داد؛ این اتفاق خواهد افتاد و ان شاءالله ما را در مسیر دستیابی به اهدافمان در زیست در فضا نزدیک می کند.

وی افزود: این کپسول حدودا نیم تن است و قابلیت حمل انسان را دارد، منتها تست های زیرمداری آن در حال انجام است.

باید توجه داشت تا رسیدن به نقطه ای که بتوانیم انسان را به فضا ارسال کنیم هنوز 6-5 سال فاصله داریم، اما باید توجه داشت که 10 سال این حوزه عملا تعطیل بوده است (از حدود سال 91 که موجود زنده میمون را در فاصله 70-60 کیلومتری رفت و برگشت) در حال احیای آن هستیم.

زارع پور در پاسخ به سوالی در مورد ارسال موجود زنده به فضا تصریح کرد: در تست های زیرمداری، سامانه های ناوبری، چتر فرود و سپرحرارتی که فناوری های جدیدی هستند قرار است برای اولین بار تست شوند؛ ان شاءالله در قدم بعدی ابتدا موجود زنده و در قدم های بعدی در نهایت انسان به فضا ارسال کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زارع پور: «سپرحرارتی کپسول زیستی» برای نخستین بار آزمایش می شود

زارع پور: «سپرحرارتی کپسول زیستی» برای نخستین بار آزمایش می شود