مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 آذر 1402 ساعت 22:452023-12-07اقتصادي

سرانه مصرف گوشت قرمز در گیلان اعلام شد


رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به فعالیت سه کشتارگاه با ظریف 550 دام سنگین و هزار و 850 دام سبک در استان گفت: مصرف گوشت در گیلان به صورت روزانه 80 تن است که معادل 40 تن گوشت در داخل استان تولید می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، صالح محمدی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان عصر امروز در جریان بازدید از مراکز عرضه گوشت و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مصرف گوشت در استان گیلان به صورت روزانه 80 تن است، اظهار کرد: معادل 40 تن گوشت در داخل استان تولید شده و مابقی از استان های قزوین، زنجان و اردبیل جهت تامین نیاز بازار گیلان وارد این استان می شود.

  وی به آمار روزانه کشتار دام در استان اشاره کرد و گفت: روزانه بیش از 755 راس دام  از نوع گاو، گاومیش، گوسفند و بز در کشتارگاه های استان ذبح شده و بیش از 52 هزار کیلو گوشت از این تعداد به دست می آید.

  به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، در حال حاضر سه کشتارگاه با ظریف 550 دام سنگین و  هزار و 850 دام سبک در استان فعال است.

  وی با بیان اینکه گیلان رتبه 12 را در تولید گوشت قرمز در کشور به خود اختصاص داده، افزود: 114 هزار بهره بردار در حوزه دام سبک و سنگین در استان گیلان فعالیت می کنند و بیش از 60 درصد بهره برداران استان به روش سنتی به پرورش دام مشغول هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرانه مصرف گوشت قرمز در گیلان اعلام شد

سرانه مصرف گوشت قرمز در گیلان اعلام شد