مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 17:002023-12-21پزشكي

روایتی دردناک از پژوهش در علوم پزشکی


حدود 800 مرکز تحقیقاتی در حوزه علوم پزشکی و صدها پژوهشکده و مراکز عریض و طویل سازمان های دولتی دیگر کدام گره جدی کشور را باز کرده است؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس٬ حمید سوری٬ استاد اپیدمیولوژی دانشگاه در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری گذاشته آورده است: چند سال قبل ( سال 1386) کتابی ترجمه و منتشر کردیم بنام مدیریت و اداره تحقیق که خلاصه آن حدود 600 صفحه است.

در آن کتاب معیارهای مدیریت پژوهش تعریف شده و توضیح می دهد در عصر حاضر پژوهش دیگر یک امر شخصی نیست بلکه به سازمانی پیشرو Organizational enterprise تبدیل شده که اداره آن سازمان، توسط فردی که علم آن را نمی داند حیف کردن منابع یک کشور است.

ما به اشتباه فکر کردیم هر کسی چهارتا مقاله چاپ کرده می تواند پژوهش را مدیریت کند.

کافی است او  شگردهای بازی را بداند و هر سال در هفته پژوهش با آمار و ارقام بی پایه، خود را و سازمان تحت مدیریت خود را سرآمد جا بزند.

غافل از این که همه ارکان مدیریت پژوهش از خود شخص معاون یا مدیر پژوهشی، رییس مرکز تحقیقات و مانند اینها تا فرآیندها و بروندادهای پژوهش  معناها و معیارهایی متفاوت از آنچه ما در کشورمان به راه انداخته ایم دارد.

بارها گفته شده که اگر محصول نهایی پژوهش سلامت و رفاه مردم، سرآمدی واقعی علمی، تولید ثروت، گره گشایی از مشکلات جامعه (که متاسفان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی دردناک از پژوهش در علوم پزشکی

روایتی دردناک از پژوهش در علوم پزشکی