مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 آذر 1402 ساعت 16:012023-12-14اجتماعي

شیب زندگی معلولان بلندتر از شیبِ رمپ ها


صاحبخانه می دانست من و همسرم به خاطر معلولیت همیشه باید در طبقه اول آپارتمان ساکن شویم و جابه جایی برای مان سخت است،  بعد از یک سال اجاره خانه را دوبرابر کرد.

این  قسمتی از درد دل های زوج معلولی بود که علیرضا طاهری زاده مدیرکل بهزیستی استان گلستان در رویداد جام امید گلستان، عنوان کرد.

کمی به فکر فرو رفتم و برای آگاهی بیشتر دست به قلم شدم؛ به راستی مشکلاتی که شاید ما حتی به آن فکر نمی کنیم، دغدغه اصلی زندگی خیلی هاست! جمعیت مخاطب سازمان بهزیستی، 11 درصد از جمعیت کل کشور را تشکیل می دهد.

در استان گلستان هم به جهت مساله وراثت، افراد بسیاری درگیر معلولیت می شوند.

بهزیستی گلستان 57 هزارو 600 توانخواه، 6 هزار و 300 زن سرپرست خانوار و  در بُعد خانوار 230 هزار خانوار در استان را پوشش می دهد که یکی از معضلات بزرگ آن ها تامین مسکن است.

به گفته طاهری زاده مدیرکل بهزیستی، خبر خوب این است که در جامعه هدف ودیعه ای به ارزش  40 میلیارد تومان برای مسکن به استان تخصیص یافته است که در شهر های بیش از 200 نفر 100 میلیون تومان و کمتر از این تعداد 80 میلیون تومان پرداخت می شود.

از یک هزار واحد مسکونی سهمیه مسکن استان هم تاکنون 531 واحد تحویل شده است و براساس تفاهم نامه با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان 450 واحد مسکونی دیگر نیز درحال ساخت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیب زندگی معلولان بلندتر از شیبِ رمپ ها

شیب زندگی معلولان بلندتر از شیبِ رمپ ها