مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 آذر 1402 ساعت 04:502023-12-14پزشكي

کاهش احتمال مصرف مواد مخدر در کودکانی که والدین کنترل گر دارند


پیشگیری از مصرف مواد مخدر در 3 سطح پیشگیری اولیه، ثانویه و پیشگیری ثالث صورت می گیرد و این در حالی است که نهاد «خانواده» به ویژه والدین به عنوان یکی از عوامل موثر می توانند در مقابله با اعتیاد و پیشگیری از مصرف مواد مخدر تاثیرگذار باشند.

- پیشگیری از مصرف مواد مخدر در 3 سطح پیشگیری اولیه، ثانویه و پیشگیری ثالث صورت می گیرد و این در حالی است که نهاد خانواده به ویژه والدین به عنوان یکی از عوامل موثر می توانند در مقابله با اعتیاد و پیشگیری از مصرف مواد مخدر تاثیرگذار باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به طور کلی پیشگیری از مصرف مواد در سه سطح پیشگیری اولیه، پیشگیری ثانویه و پیشگیری ثالث صورت می گیرد.

پیشگیری اولیه باعث جلوگیری از شروع مصرف مواد و منجر به کاهش میزان بروز و در نتیجه کاهش میزان شیوع مصرف مواد در افراد می شود.

مخاطبان پیشگیری ثانویه نیز افرادی هستند که پس از مصرف مواد هنوز علائم بیمارگونه ای را نشان نداده اند اما در معرض خطر ابتلا به مشکلات قرار دارند؛ یعنی هدف این مرحله از پیشگیری غربال کردن و درمان افراد مصرف کننده مواد در مراحل اولیه یک مشکل است.

پیشگیری ثالث نیز متمرکز بر گروه هایی است که از مشکلات ناشی از مصرف مواد یا همراه با آن مثل گریز از مدرسه یا خانه مشکلات تحصیلی یا جرم و جنایت رنج می برند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش احتمال مصرف مواد مخدر در کودکانی که والدین کنترل گر دارند

کاهش احتمال مصرف مواد مخدر در کودکانی که والدین کنترل گر دارند