مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 16:252023-12-11بين الملل

لاوروف: سلطه 500 ساله غرب رو به پایان است


وزیر خارجه روسیه با شرکت در نشست «انجمن دوحه» از طریق ویدئو کنفرانس گفت، سلطه 500 ساله غرب رو به پایان و در حال جایگزینی با «دنیای جدید چندقطبی» است.

- وزیر خارجه روسیه با شرکت در نشست انجمن دوحه از طریق ویدئو کنفرانس گفت، سلطه 500 ساله غرب رو به پایان و در حال جایگزینی با دنیای جدید چندقطبی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سرگیی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه ابتدا از اینکه برخی شرایط مانع حضور او در دوحه، پایتخت قطر شد و نتوانست به طور حضوری در این نشست شرکت کند، ابراز تاسف کرد و گفت: حدس می زنم پیرامون دنیای چندقطبی گفت وگو و رایزنی کرده اید؛ دنیایی که پس از 500 سال سلطه غرب که آن را غرب جمعی می نامیم، در حال ظهور است.

وی تاکید کرد: این هژمونی آمریکا و متحدانش بر اساس وقایع تاریخی متنوعی از جمله استثمار بی رحمانه از مردم و سرزمین های دیگر کشورها بوده است.

سرگیی لاوروف در ادامه گفت: غرب خیال کرد که می تواند از الگوی جهانی سازی که برای قرن ها ساخته بود جهت حفظ سلطه خود استفاده کند اما سایر کشورها دقیقا با استفاده از اصول و ابزارهای مربوط به جهانی سازی غرب توانستند غرب را در زمین خود شکست دهند و اقتصاد را بر اساس حاکمیت ملی و بر اساس تعادل منافع با سایر کشورها بسازند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لاوروف: سلطه 500 ساله غرب رو به پایان است

لاوروف: سلطه 500 ساله غرب رو به پایان است