مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آذر 1402 ساعت 16:002023-12-16حوادث

آزادی محکوم به اعدام پس از 13 سال حبس


یک محکوم به قصاص نفس که 13 سال در حبس بود، با تلاش قضات شعبه اول کیفری و خیران کرجی با گذشت اولیای دم از حق قصاص خود آزاد شد.

- ایسنا/البرز رییس کل دادگستری استان البرز گفت: یک محکوم به قصاص نفس که 13 سال در حبس بود، با تلاش قضات شعبه اول کیفری و خیران کرجی با گذشت اولیای دم از حق قصاص خود آزاد شد.

حسین فاضلی هریکندی امروز (شنبه، 25 آذر ماه) با اشاره به اینکه در یک پرونده، محکوم به قصاص نفس 13 سال در زندان و در انتظار اجرای حکم بود، گفت: متهمی پس از ارتکاب قتل عمد همسرش از سال 1389 در زندان مرکزی کرج در حال تحمل حبس برای اجرای حکم قصاص بود که با وجود قطعیت رای در سال 1392 در شعبه 6 دیوان عالی کشور همچنان بلاتکلیف مانده بود.

رییس کل دادگستری استان البرز ادامه داد: با وجود اینکه حکم صادره قطعی و لازم الاجراست، ولی از تاریخ صدور رای قطعی، اولیای دم مقتول نسبت به پیگیری اجرای حکم و درخواست قصاص اقدام نکردند و محکوم را سال ها بلاتکلیف گذاشته بودند.

وی توضیح داد: محکوم در سال 1401 در راستای اجرای ماده 429 قانون مجازات اسلامی تقاضای تعیین تکلیف می کند به نحوی که یا حکم قصاص اجرا شود یا گذشت و مصالحه کنند، در غیر این صورت به قید وثیقه آزاد شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزادی محکوم به اعدام پس از 13 سال حبس

آزادی محکوم به اعدام پس از 13 سال حبس