مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آذر 1402 ساعت 21:302023-12-06پزشكي

غربالگری 205 هزار نفر در هرمزگان در پویش ملی سلامت


رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به آغاز پویش ملی سلامت از 20 آبان ماه در هرمزگان همزمان با سراسر کشور، از غربالگری بیش از 205 هزار و 255 نفر از جمعیت تحت پوشش این دانشگاه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، غلامعلی جاودان، رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان امروز هدف از اجرای این پویش را شناسایی و کنترل بیماری دیابت و فشار خون بالا دانست و گفت: در صورتی که این بیماری ها در مراحل ابتدایی تشخیص داده شود، کنترل و درمان آن بهتر انجام می شود.

وی با بیان اینکه گروه هدف در پویش ملی سلامت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان یک میلیون و 166هزار و 349 نفر است، ادامه داد: تاکنون در جمعیت بالای 18 سال که در این پویش غربالگری شده اند، 343 مورد مبتلا به دیابت و 557 مورد مبتلا به فشار خون بالا شناسایی شده است.

با این تعداد، جمع کل مبتلایان به دیابت در استان به 55هزار  و 364 نفر و جمع کل مبتلایان به فشار خون بالا به 122 هزار و 301 رسید.

به گفته دکتر جاودان، تغییر سبک زندگی از دلایل اصلی افزایش بیماری های غیرواگیر از جمله فشارخون بالا، سرطان، بیماری های قلبی و دیابت است که برای پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر، تغییر سبک زندگی همچون کاهش مصرف غذاهای آماده پرچرب، شیرین و شور، انجام فعالیت بدنی روزانه به مدت 30 دقیقه و پرهیز از مصرف دخانیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری 205 هزار نفر در هرمزگان در پویش ملی سلامت

غربالگری 205 هزار نفر در هرمزگان در پویش ملی سلامت