مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آذر 1402 ساعت 12:152023-12-02سياسي

ریزگردها؛ تهدیدی برای آثار تاریخی سرخس


علاوه بر تاثیر تخریب های انسانی بر آثار تاریخی، آسیب رسانی ریز گردها نیز به آن اضافه شده و آن طور که فعالین حوزه میراث فرهنگی معتقدند، فرسایش و تخریب آثار تاریخی سرخس این بار با هجوم ریز گردها صورت گرفته است و باید مسئولان مربوطه اقدامی جدی و سریع نسبت به این موضوع داشته باشند.

- مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرخس در همین خصوص به ایسنا گفت: چالش و دغدغه اصلی فعلی در مسیر حفظ آثار تاریخی و فرهنگی که نشان دهنده هویت و تمدن این منطقه است توفان و ریزگردها است که به طور جدی آثار تاریخی سرخس را در معرض تهدید جدی قرار داده اند.

سید مجید حسینی با اشاره به اینکه این منطقه سابقه تاریخی و تمدنی بسیار درخشانی دارد، گفت: حفاظت از میراث فرهنگی به تدریج در حال تبدیل شدن به یک مطالبه اجتماعی است.

وی با بیان اینکه امروزه یکی از مهمترین دغدغه های ما مرمت و حفاظت و تثبیت وضع موجود آثار تاریخی است، از آنچه امروز ریزگردها بر سر آثار تاریخی به خصوص پایگاه میراث جهانی رباط شرف می آورند اظهار نگرانی کرد و افزود: در توفان های اخیر در پایگاه رباط شرف علاوه بر تلنبار شدن حجم زیاد شن و ماسه و مدفون شدن برخی بقایای معماری به خصوص در قسمت چاپارخانه، ریزش اندود بدنه و اندود برخی طاق و تویزه ها نیز مشاهده شده و به تأسیسات برق پایگاه نیز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریزگردها؛ تهدیدی برای آثار تاریخی سرخس

ریزگردها؛ تهدیدی برای آثار تاریخی سرخس