مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 15:252023-12-04اقتصادي

پیش بینی کشت 160 هزار هکتاری نخود در کرمانشاه/ بزرگترین تولید کننده نخود در کشوریم


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برآورد کرد، امسال کشت نخود در مزارع استان به 160 هزار هکتار برسد.

- ایسنا/کرمانشاه معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برآورد کرد، امسال کشت نخود در مزارع استان به 160 هزار هکتار برسد.

فرهاد شریفی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال 160 هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت نخود برود، گفت: در پی افزایش سهم نخود پاییزه از کشت نخود در استان هستیم.

وی با اشاره به تهیه بذر کافی نخود پاییزه در استان، گفت: بذر رسمی گواهی شده نخود پاییزه به میزان زیاد در استان موجود است، لذا از کشاورزان می خواهیم اهتمام بیشتری برای کشت نخود پاییزه داشته باشند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: ادوات مکانیزه کشت پاییزه نخود شامل بذرکار و هد برداشت نخود هم در استان موجود است.

شریفی در ادامه با بیان اینکه کشت نخود یک کشت خوب جهت رعایت تناوب زراعی با غلات شامل گندم و جو دیم است، کشت آن را به کشاورزان توصیه کرد.

شریفی با بیان اینکه سال زراعی گذشته در مجموع بیش از 151 هزار هکتار نخود در استان کرمانشاه کشت شد، گفت:سال زراعی گذشته 23 هزار و 900 هکتار از اراضی استان به کشت نخود پاییزه، 17 هزار و 900 هکتار به کشت نخود انتظاری و 10


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی کشت 160 هزار هکتاری نخود در کرمانشاه/ بزرگترین تولید کننده نخود در کشوریم

پیش بینی کشت 160 هزار هکتاری نخود در کرمانشاه/ بزرگترین تولید کننده نخود در کشوریم