مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آذر 1402 ساعت 09:352023-12-20سياسي

شب فرهنگی انار و زیتون با یاد شهدای غزه برگزار می شود


رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، با اشاره به برگزاری برنامه فرهنگی شب انار و زیتون ، گفت: یلدای امسال با یاد و خاطره شهدای مظلوم غزه در کوالالامپور برگزار می شود.

- شب فرهنگی "انار و زیتون" با یاد شهدای غزه برگزار می شود رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، با اشاره به برگزاری برنامه فرهنگی"شب انار و زیتون"، گفت: یلدای امسال با یاد و خاطره شهدای مظلوم غزه در کوالالامپور برگزار می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،حبیب رضا ارزانی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی در گفتگویی اظهار کرد: آن چیزی که در پاسداشت یلدا حائز اهمیت است پیروزی نور بر ظلمت است و ایرانیان بخاطر همین نور و روشنایی که بر تاریکی غلبه می کند، در این شب کنار هم جمع می شوند و جشن می گیرند.

وی با بیان اینکه ایرانیان باستان نور و روز را نماد نیکی و خوبی می دانستند، بیان کرد: به همین منظور اولین شب زمستان را پاس داشته و تکریم می کنند زیرا بلافاصله پس از این روز، روزها به تدریج بلندتر و شب ها کوتاهتر می شوند و این نوعی از پیکار نور و تاریکی برای آنهاست.

ارزانی، اظهارداشت: امسال پاسداشت آیین کهن یلدا به دلیل حوادث تلخ و ناگواری که در غزه رخ داده است به صورت دیگری در رایزنی فرهنگی کشورمان در مالزی گرامی داشته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شب فرهنگی انار و زیتون با یاد شهدای غزه برگزار می شود

شب فرهنگی انار و زیتون با یاد شهدای غزه برگزار می شود