مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1402 ساعت 22:102023-11-25بين الملل

پیرسالاری در کاخ سفید


2 رییس جمهوری اخیر آمریکا در میان 3 تن از پیرترین رهبران تاریخ این کشور قرار دارند و این از تشدید جریان «پیرسالاری» در ایالات متحده خبر می دهد.

- 2 رییس جمهوری اخیر آمریکا در میان 3 تن از پیرترین رهبران تاریخ این کشور قرار دارند و این از تشدید جریان پیرسالاری در ایالات متحده خبر می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پایگاه تحلیلی کانورسیشن در گزارشی درباره افزایش سن مقامات حاکم بر آمریکا نوشته است: وقتی بیل کلینتون در اوایل سال 2023 به مناسبت سی امین سالگرد تصویب قانون مرخصی پزشکی و خانوادگی به کاخ سفید آمد، 77 سال سن داشت و 30 سالی می شد که به این ساختمان پا نگذاشته بود؛ اما رییس جمهور فعلی آمریکا از کلینتون هم چهار سال پیرتر است! جو بایدن، رییس جمهوری کنونی آمریکا با 81 سال سن، نخستین سیاستمدار تاریخ ایالات متحده است که در این سن و سال هنوز قدرت را در دست دارد و برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 هم اعلام نامزدی کرده است! رقیب اصلی بایدن، یعنی دونالد ترامپ هم 77 ساله است.

یک نظرسنجی در ماه اکتبر نشان داد که حدود سه چهارم رأی دهندگان آمریکایی باور دارند بایدن برای ریاست جمهوری زیادی پیر است.

نیمی از رأی دهندگان هم همین نظر را درباره ترامپ دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیرسالاری در کاخ سفید

پیرسالاری در کاخ سفید