مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 آذر 1402 ساعت 09:202023-12-14دانش

دانشمندان یک زیست رایانه با بافت واقعی مغز انسان ساختند


دانشمندان دانشگاه ایندیانا در آن چه شبیه به صحنه ای از یک فیلم علمی-تخیلی به نظر می رسد، یک رایانه زیستی هیبریدی ساخته اند که بافت مغز انسان در آزمایشگاه را با مدارهای سنتی ادغام می کند.

- دانشمندان دانشگاه ایندیانا در آن چه شبیه به صحنه ای از یک فیلم علمی-تخیلی به نظر می رسد، یک رایانه زیستی هیبریدی ساخته اند که بافت مغز انسان در آزمایشگاه را با مدارهای سنتی ادغام می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اس اف، این فناوری نوآورانه که به عنوان Brainoware شناخته می شود، پتانسیل ادغام در سیستم های هوش مصنوعی (AI) و پیشرفت مدل های تحقیقاتی علوم اعصاب مغز انسان را دارد.

Brainoware از ارگانوییدهای مغز که خوشه هایی از سلول های انسانی هستند که بافت اندام های انسان را شبیه سازی می کنند تشکیل می شود.

ارگانوییدها از سلول های بنیادی تشکیل می شوند که توانایی تبدیل شدن به سلول های مختلف، از جمله سلول های عصبی مشابه سلول های موجود در مغز انسان را دارند.

هدف این تحقیق ایجاد ارتباط بین هوش مصنوعی و ارگانوییدها است، زیرا هر دو سیستم بر انتقال سیگنال ها از طریق گره های به هم پیوسته متکی هستند که یک شبکه عصبی را تشکیل می دهند.

فنگ گو (Feng Guo)، یکی از نویسندگان این مطالعه و مهندس زیستی در دانشگاه ایندیانا، می گوید: ما می خواستیم این سوال را بپرسیم که آیا می توانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشمندان یک زیست رایانه با بافت واقعی مغز انسان ساختند

دانشمندان یک زیست رایانه با بافت واقعی مغز انسان ساختند