مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 آذر 1402 ساعت 17:552023-12-01بين الملل

میان هند و طالبان چه خبر است؟/ چرا دهلی ناگهان تغییر فرمان داد


در حالی که هند به طور رسمی روابط دیپلماتیک با طالبان را آغاز نکرده، اما از زمان بازگشت این گروه به قدرت، در تلاش برای حفظ حضور خود در افغانستان تقلا کرده که این گروه را هم با خود بیگانه نسازد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، رابطه میان دهلی نو و حکومت خودخوانده طالبان در افغانستان در وضعیت جدیدی قرار گرفته است.

جمعه گذشته برابر با 24 نوامبر بود که فرید ماموندزی ، سفیر جمهوری مخلوع افغانستان در هند در اعلامیه ای از بسته شدن دایمی سفارت افغانستان در دهلی خبر داده بود.

در بخشی از اعلامیه آمده بود که فشار مداوم از سوی طالبان و دولت هند برای واگذاری کنترل سفارت افغانستان در دهلی نو این سفارت را با انتخاب دشوار رو به رو کرد.

در اعلامیه همچنان گفته شده بود دیپلمات های که توسط جمهوری مخلوع افغانستان معرفی شده بودند هند را ترک کرده و به کشور های سوم رفته اند و افرادی که باقی مانده اند دیپلمات های وابسته به طالبان اند و به طور آنلاین در جلسات منظم آنها شرکت می کنند.

سفارت افغانستان در هند در اوایل ماه اکتبر از توقف موقت فعالیتش خبر داد و گفته بود که این اقدام به دلیل عدم حمایت حکومت هند و ناکامی در برآورده ساختن انتظارات در بخش خدمات به منافع مردم افغانستان روی دست گرفته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میان هند و طالبان چه خبر است؟/ چرا دهلی ناگهان تغییر فرمان داد

میان هند و طالبان چه خبر است؟/ چرا دهلی ناگهان تغییر فرمان داد