مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 08:152023-11-26پزشكي

خواب روزانه چه بلایی سرتان می آورد؟


یک پژوهشگر و درمانگر اختلالات خواب با اشاره به آسیب های بسیار خواب روزانه برای سلامت بدن، از تمام افراد و بویژه کارمندان خواست بعد از برگشت از سر کار نخوابند.

- ایسنا/کرمانشاه یک پژوهشگر و درمانگر اختلالات خواب با اشاره به آسیب های بسیار خواب روزانه برای سلامت بدن، از تمام افراد و بویژه کارمندان خواست بعد از برگشت از سر کار نخوابند.

دکتر علی زکی یی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه بدن یک ساعت بیولوژیک داشته که فعالیت های خود را بر اساس آن تنظیم می کند، گفت: این ساعت بیولوژیک خود را با تابش نورخوشید وفق داده و بر اساس آن ترشح هورمون های بدن را تنظیم می کند.

بنابراین هرگونه جابجایی در ساعت خواب افراد، بدن را دچار اشتباه کرده و موجب اختلال در ترشح هورمون های بدن می شود.

زکی یی با مضر دانستن خواب روزانه گفت: خواب فقط مختص شب است و در طول مدت خواب شبانه هورمون های مورد نیاز ترشح می شود و اگر فردی در طول روز بخوابد بدن به تصور اینکه شب شده دستور ترشح هورمون داده و این امر مشکلاتی برای بدن بوجود می آورد.

وی افزود: تحقیقات بسیاری مضر بودن خواب روزانه را تایید کرده و این خواب می تواند آسیب هایی برای بدن به همراه داشته باشد که از جمله آن می توان به اختلال در ترشح هورمون های بدن، ایجاد اشکال در ضربان قلب، ضعیف شدن سیستم ایمنی و افزای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خواب روزانه چه بلایی سرتان می آورد؟

خواب روزانه چه بلایی سرتان می آورد؟