مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 13:402023-11-26پزشكي

عوارض خطرناک استفاده خودسرانه از آنتی بیوتیک ها


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، پرویز وحدانی متخصص بیماری های عفونی درباره استفاده خودسرانه از آنتی بیوتیک ها و عوارض آن ها اظهار کرد: - یک متخصص بیماری های عفونی گفت: استفاده خودسرانه و بدون تجویز پزشک از انواع آنتی بیوتیک ها هنگام بروز علائم بیماری اکیداً ممنوع است و عوارض خطرناکی روی بدن می گذارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، پرویز وحدانی متخصص بیماری های عفونی درباره استفاده خودسرانه از آنتی بیوتیک ها و عوارض آن ها اظهار کرد: با توجه به شیوع آنفلوانزا و اوج پیک این بیماری در آذر توصیه می شود بیماران حتماً با مشاهده نخستین نشانه های سرماخوردگی به پزشک مربوط مراجعه کرده و تحت درمان قرار گیرند.

وی افزود: با گسترش آنفلوانزا و شروع فصل سرما مراجعه بیماران با مشخصات تداخل دارویی افزایش می یابد.

استفاده خودسرانه و بدون تجویز پزشک از انواع آنتی بیوتیک ها هنگام بروز علائم بیماری اکیداً ممنوع است؛ زیرا عوارض خطرناکی روی بدن می گذارد و بیشتر سرماخوردگی ها و ویروس ها اصلاً نیازی به مصرف آنتی بیوتیک ندارند.

متخصص بیماری های عفونی ایجاد مقاومت میکروبی در بدن را یکی از عوارض استفاده خودسرانه از آنتی بیوتیک دانست و ادامه داد: استفاده نادرست از انواع دارو ها به خصوص آنتی بیوتیک ها موجب بی اثر شدن داروی اصلی که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوارض خطرناک استفاده خودسرانه از آنتی بیوتیک ها

عوارض خطرناک استفاده خودسرانه از آنتی بیوتیک ها