مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 آذر 1402 ساعت 12:202023-12-01اقتصادي

تحقق گام نخست خودکفایی کاغذ با مازاد تولید 50 هزارتنی کاغذ تا پایان سال


گام نخست خودکفایی کاغذ این است که تا پایان سال 1402 ظرفیت تولید ما به حدود 130 هزارتن خواهد رسید، این در حالیست که نیاز اصلی و اولیه حدود 80 هزار تن است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساری، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح  امروز جمعه 10 آذر ماه در آیین خودکفایی در تولید کاغذ در کارخانه چوب و کاغذ مازندران، اظهار کرد: در بحرانی که در کشور رخ داده بود توجهی به تولید نشده و منجر به خودکفایی نشده بود.

وی با بیان اینکه یکی از تمهیدات رییس جمهور دولت سیزدهم حل مشکلات اساسی است، افزود: در این راستا در استان مازندران دستوراتی که 27 سال بر زمین مانده بود در دولت سیزدهم به بهره برداری رسید.

اسماعیلی با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری پیرو وجود ظرفیت های خدادادی در مازندران و اینکه این استان نباید فقیر باشد، تصریح کرد: با وجود جنگل های بکر در مازندران تولید کاغذ یکی از اساسی ترین و استراتژیک ترین اقدامات محسوب می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امروز تولید کنندگان در خط مقدم این کشور قرار دارند، گفت: امروز تولید کاغذ امروز به یک هویت تبدیل شده است، و تحقق شعار ما می توانیم کار سختی نیست چرا که موانع یکی پس از دیگری برداشته شد و خوشبختانه به نقطه ای رسیدیم که صادرات خواهیم کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحقق گام نخست خودکفایی کاغذ با مازاد تولید 50 هزارتنی کاغذ تا پایان سال

تحقق گام نخست خودکفایی کاغذ با مازاد تولید 50 هزارتنی کاغذ تا پایان سال