مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 11:502023-12-04فرهنگي

آهنگ زیبای زندگی با هنر قلم زنی


صدای ضربه های چکشش گویی آهنگ زیبای زندگی را می نوازد، نقوش با ظرافت خلق شده سرانگشتان هنرمندانه اش روی اشیاء فلزی اوج شاهکار هنر ایرانی است.

- ایسنا/همدان صدای ضربه های چکشش گویی آهنگ زیبای زندگی را می نوازد، نقوش با ظرافت خلق شده سرانگشتان هنرمندانه اش روی اشیاء فلزی اوج شاهکار هنر ایرانی است.

هر یک از هنرهای قلم زنی زیبایش روایتگر داستانی است که ذهن کنکاش گر هر بیننده ای را برای تجسم داستان شخصیت خلق شده به دنبال خود می کشد.

اینجا در این کارگاه، زیبایی هنر اصیل ایرانی را می بینی که یکایک این زیبایی ها از فرشته قلم زنی شده نشسته در میانه سینی و مجمع مسی تا آن جنگجوی قصه شاهنامه نشسته بر اسب سپید با تو حرف دارند، اینجا زندگی جریان دارد، اینجا صدای چکش و قلم هنرمند داستان ما زندگی فرشته ها را ترسیم می کند، اینجا لمس این هنر به نقوش جان می دهد و با تو ارتباط می گیرند.

قلم زنی، هنری والا و ارزشمند در فرهنگ سنتی و معنوی ایرانیان است و جایگاه ویژه ای دارد که با کمک ذوق و اندیشه هنرمندان فعال در این زمینه با تأثیر از آداب، فرهنگ و عقاید تحولات گوناگون را پشت سر گذاشته و ماندگاری آن را به نسل های بعد منتقل کرده است.

مهدی حاصلی گلزار یکی از هنرمندان خوش ذوق کبودراهنگی بوده که در کارگاه قلم زنی خود هنرجویان بسیاری را برای حفظ این هن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آهنگ زیبای زندگی با هنر قلم زنی

آهنگ زیبای زندگی با هنر قلم زنی