مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 11:002023-11-29اقتصادي

انجام کشت پاییزه در 300 هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی


مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از انجام کشت پاییزه در 300 هکتار از اراضی استان در سال زراعی جاری خبر داد.

- ایسنا/مرکزی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از انجام کشت پاییزه در 300 هکتار از اراضی استان در سال زراعی جاری خبر داد.

علیرضا کیشانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: کشت پاییزه در استان از پانزده شهریورماه در استان آغاز شده و در سال زراعی جاری بیش از 300 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان زیر کشت محصولات پاییزه شامل گندم، جو، کلزا و نخود می رود.

کیشانی افزود: با توجه به کاهش منابع آب های زیرزمینی و بارندگی ها، در کشت پاییزه براساس الگوی کشت، افزایش سطح زیرکشت بخصوص در اراضی آبی نداریم و برنامه ریزی شده بیشترین تولید محصولات زراعی در دیم زارها انجام شود که بر این اساس امسال، سومین سال است که طرح جهش تولید در دیم زارها انجام می شود.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح افزایش تولید در واحد سطح، اجرای کشاورزی حفاظتی و تناوب در کشت است بیان کرد: تاکنون 85 درصد کشت پاییزه در استان انجام شده و برای کشت محصولات زراعی بیش از 48 هزار تن کود ازته، هفت هزار تن کود فسفاته و چهار هزار تن کود پتاسه و همچنین بیش از هفت هزار تن بذر گواهی شده مورد تایید مرکز تحقیقات در نظر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام کشت پاییزه در 300 هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی

انجام کشت پاییزه در 300 هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی