مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1402 ساعت 13:352023-12-12بين الملل

خاخام یهودی: قبل از اختراع صهیونیسم، ما در فلسطین در صلح زندگی می کردیم


یک خاخام یهودی ساکن آمریکا و از اعضای جنبش «ناطوری کارتا» می گوید صهیونیسم در تضاد با یهودیت است و یهودیان پیش از اختراع صهیونیسم در صلح و صفا در فلسطین زندگی می کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، خاخام آمریکایی دوید فیلدمن از اعضای جنبش ضدصهیونیستی  ناطوری کارتا می گوید صدها هزار نفر از یهودیان سراسر جهان مخالف صهیونیسم هستند.

فیلدمن که روز دوشنبه برای شرکت در اجلاس اروپا برای فلسطین به استانبول رفته بود، به خبرنگار آناتولی  در این باره می گوید: یهودیت دین است؛ تنها یک دین است! و شامل سیاست نمی شود.

اما صهیونیسم یک جنبش سیاسی مطلق مرتبط با ملی گرایی است و دین یهودیت نیست.

از شانس بد، مردم فکر می کنند که این دو یک چیز هستند و تمام یهودیان از اسراییل حمایت می کنند؛ اما این طور نیست! دوید ادامه می دهد: بسیاری از یهودیان سراسر جهان مخالف جنایت هایی هستند که اسراییل مرتکب آن می شود! وجود فعلی اسراییل با عقیده یهودیت در تضاد است، به همین دلیل یهودیانی [که به آن ها اشاره شد،] با وجود اسراییل مخالفند .

دوید اشاره می کند که صدها هزار یهودی مخالف صهیونیسم در جهان مانند او فکر می کنند و جامعه ای بسیار قدرتمند که مخالف صهیونیسم است، در نیویورک حضور دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاخام یهودی: قبل از اختراع صهیونیسم، ما در فلسطین در صلح زندگی می کردیم

خاخام یهودی: قبل از اختراع صهیونیسم، ما در فلسطین در صلح زندگی می کردیم