مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 06:002023-11-26اقتصادي

مقابله کود پتاسه با تنش های سرما و خشکی


مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان گفت: کشاورزان باید براساس آزمون خاک، همزمان با مصرف کودهای پایه ازته و فسفاته، کود پتاسه را هم مصرف کنند و این کود با تنش های سرما و خشکی مقابله خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، سید صمد ضیایی شامگاه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد:  سهمیه ابلاغی تامین کود شیمیایی در سال جاری 183 هزار و 500 تن است که شامل کودهای نیتروژنی، پتاسه و فسفاته بوده و حدود 12 درصد از سهمیه ابلاغی مربوط به کودهای پتاسه است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان با اشاره به تامین کود پتاسه گفت: در هشت ماهه سال جاری، با پیگیری های رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان، بیش از 11 هزار و 800 تن کود پتاسه تامین شده است که از این میزان بیش از 6 هزار و 519 تن شامل کود کلرور پتاسیم از طریق یکی از کشورهای حوزه اوراسیا بلاروس و بندر شمالی امیرآباد مازندران به صورت جامبو بک وارد این استان شده است.

ضیایی امسال را سال نهصت مصرف کود پتاسه عنوان کرد و گفت: امسال ثابت بودن قیمت کود شیمیایی، بارندگی به موقع شرایط کشت محصولات پاییزه و مصرف نهاده های کشاورزی را فراهم کرده است، همین موضوع باعث شده که تاکنون بیش از 9 هزار و 684 تن کود پتاسه توزیع شود که نسبت به مدت مشابه سال قبل که هشت هزار و 341 تن بوده، 16 درصد افزایش د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقابله کود پتاسه با تنش های سرما و خشکی

مقابله کود پتاسه با تنش های سرما و خشکی