مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آذر 1402 ساعت 15:252023-12-09اجتماعي

اقدام دانش آموزان فارس برای احیای جنگل دشت ارژن


دانش آموزان اهل دشت ارژن فارس به همراه خانواده هایشان دست به بیل و تیشه شدند تا گامی دیگر جهت احیای جنگل های این منطقه بردارند.

- از سال 1399 با همکاری موسسه روستاگل و انجمن آوای زیست بوم ارژن، اقداماتی موثر جهت احیا جنگل بلوط و تالاب دشت ارژن شکل گرفته است.

در همین راستا، از سال 1400 کار کاشت بلوط در این منطقه آغاز شده است که در سال اول این کار به اندازه 20 هکتار و در سال دوم 80 هکتار، انجام شد و قرار است امسال این مقدار با رشدی قابل توجه، به هزار هکتار افزایش پیدا کند.

موسسه روستاگل از سال 1393 فعالیت های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی خود را با هدف آشتی و آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با طبیعت آغاز کرده است.

این موسسه در ابتدا صرفا محلی یک صفحه مجازی برای تولید محتوا و اشتراک گذاری دغدغه های طبیعت دوستان بود اما از سال 1397 به صورت عملی وارد ماجرا شد و با ثبت موسسه فرهنگی محیط زیستی روستاگل ورجین، پروژه هایی با موضوع درختکاری، پاکسازی طبیعت، احیا جنگل، چاپ کتاب و فیلم سازی اجرا کرد.

در ادامه این اقدامات، روز جمعه، 17 آذرماه جاری نیز در رویشگاه مردمی دشت ارژن، برخی از اهالی این روستای همراه با دانش آموزان زیبا گردهم آمده و به کاشت بذر و نهال در این منطقه پرداختند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدام دانش آموزان فارس برای احیای جنگل دشت ارژن

اقدام دانش آموزان فارس برای احیای جنگل دشت ارژن