مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آذر 1402 ساعت 13:302023-12-16فرهنگي

فیلم 29 ساله تنها دارایی ایران برای اکران در پاکستان؟


در حالی که برای اولین بار پس از چندین سال، فیلم های ایرانی در خانه فرهنگ ایران در کویته پاکستان به نمایش در می آید، اثری که 29 سال از ساخت آن می گذرد به عنوان نماینده سینمای ایران برای اکران در این کشور انتخاب شد.

- بازمانده فیلم سینمایی تاریخی در مورد جنگ استقلال اسراییل در سال 1948، به کارگردانی سیف الله داد و بازیگری سلمی المصری، جیانا عید، بسام کوسا، جمال سلیمان و غسان مسعود، محصول سال 1373  است.

پیش از این نیز اکران آثار مختلف سینمای ایران در کشورهای دیگر در قالب هفته فرهنگی های فرهنگی ایران در این کشورها انجام شده بود، بر این اساس، اکران فیلم ویلایی ها ، هناس ، رمانتیسم عماد و طوبی ، سارا و آیدا و انیمیشن لوپتو در هفته فرهنگی ایران در روسیه در سالن ایلوزیون مسکو انجام شده بود.

اکران آثار ایرانی در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کویته پاکستان برای اولین بار پس از چندین سال است که مجدد از سر گرفته شده و اتفاق می افتد.

مطابق با این برنامه قرار است از این به بعد، عصر روزهای پنج شنبه هر هفته یک فیلم سینمایی ایرانی در سالن همایش خانه فرهنگ کویته برای عموم به نمایش در آید و بازمانده اولین فیلم این روند بوده است.

ایوب کهوسه از معروف ترین چهره های سینمایی پاکستان، افضل مراد بازیگر، نویسنده و کارگردان معروف بلوچستان و عیدی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فیلم 29 ساله تنها دارایی ایران برای اکران در پاکستان؟

فیلم 29 ساله تنها دارایی ایران برای اکران در پاکستان؟