موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - قيمت طلا و سكه - سود سهام عدالت - افزايش حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - بازنشستگان تامين اجتماعي - افزايش حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - بيمارستان ابن سينا - زعفرانيه - باشگاه داماش - باريسيتينيب - امنيت شغلي خبرنگاران - تلفات سيل - فولكلور - منوچهر والي زاده - تنباكوي قاچاق - جام ملت هاي آفريقا - پاشنه آشيل پرسپوليس - معاون اول رييس ومهوري - رييس شبكه دامپزشكي سبزوار - رييس دانشگاه علوم پزشكي

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1402 ساعت 14:452023-11-22بين الملل

بزرگ ترین شهر ارواح در جهان که واقعی است! (تصویری)


ماراش یا واروشا ناحیه ای واقع در شهر فاماگوستا است که در زمان های قدیم به عنوان معروف ترین ناحیه جزیره قبرس شهرت داشت.

اما بعد از جنگ با نام شهر سوخته شناخته شد.

- .

عصر ایران -  شهر سوخته یکی از معروف ترین و زیباترین استراحتگاه های مدیترانه تا قبل از سال  1974بوده است، نیروهای مسلح ترکیه در 13 اوت 1974 این شهر را تحت کنترل درآوردند.

پس از بمباران شهر، جمعیت منطقه که بیشتر از یونانیان قبرسی تشکیل شده بودند، به جنوب یا همان کشور قبرس جنوبی مهاجرت کردند.

به ساکنان واروشا گفته شد که وسایل ضروری خود را بردارند و از شهر بیرون بروند تا بعد از آرام شدن شرایط برگردند، اما هرگز کسی برنگشت.

آثار جنگ هنوز در شهر نمایان است، در بعضی مناطق شما آثار بمب هایی که در آن فرود آمده اند را می بینید، قفل هایی که به درها هنوز قفل مانده و زنگ زده است، تابلوهای مغازه هایی که غبار روزگار روی آن نشسته و تغییر رنگش خود گویای قدمت آن است.

حمله نظامی ترکیه به قبرس یا عملیات آتیلا به مجموعهٔ اقداماتی گفته می شود که از 20 ژوییه تا 17 اوت 1974 در قبرس رخ داد و به اشغال بخشی از آن کشور انجامید.

در 1974 ارتش ترکیه در یک تازش ضربتی بخش شمال قبرس را به اشغال خود درآورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگ ترین شهر ارواح در جهان که واقعی است! (تصویری)

بزرگ ترین شهر ارواح در جهان که واقعی است! (تصویری)