مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آذر 1402 ساعت 17:352023-12-20سياسي

خانواده مهم ترین عامل موثر در تربیت دینی است


رییس دانشگاه محقق اردبیلی در اولین همایش ملی خانواده آرمانی گفت: خانواده مهم ترین عامل موثر در تربیت دینی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل،اسماعیل چمنی بعدازظهر امروز در اولین همایش خانواده آرمانی که در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، با بیان اینکه خانواده در میان محیط های انسانی، مهم ترین عامل مؤثر در تربیت دینی است، اظهار کرد: از نظر قرآن، خانواده مهم ترین رکن تربیتی دینی در جامعه اسلامی است.

وی افزود: اهمیت خانواده تا جایی است که در آموزه های اسلامی، مواردی به عنوان شاخصه های رفتاری در راستای موفقیت این رکن مهم اجتماع، ارائه شده است.

رییس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه خداوند انسان ها را به تشکیل پایگاه مهم اجتماعی خانواده ترغیب کرده تا آنجایی که در سوره نور نیز بر آن تاکید کرده است، ادامه داد: بنابر آموزه های دینی و اسلامی سعادت و شقاوت جامعه انسانی به صلاح و فساد نهاد مهم خانواده بستگی دارد و هدف از تشکیل این نهاد مقدس تامین نیازهای عاطفی و معنوی انسان از جمله دستیابی به آرامش است.

چمنی با بیان اینکه خانواده آرمانی اسلامی متشکل از پدر و مادر و فرزندان است که از نظر انجسام و سلامت در حال تعادل قرار دارند، اضافه کرد: در یک خانواده متعادل و آرمانی اسلامی شناخت و پذیرش نقش و جایگاه متقابل، زمینه سازی و تل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانواده مهم ترین عامل موثر در تربیت دینی است

خانواده مهم ترین عامل موثر در تربیت دینی است