مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 13:152023-12-03فرهنگي

سینمای اجتماعی نداریم بلکه سینمای نقد اجتماعی داریم


نشست نقد و بررسی فیلم «خاطرات بندباز» به تهیه کنندگی سمیرا برادری و کارگردانی حامد رجبی با حضور کارگردان، بازیگران فیلم و محسن آزرم منتقد سینما شب گذشته (شنبه 11 آذر) در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، در ابتدای این جلسه محسن آزرم منتقد سینما با بیان اینکه سینمای ایران بعد از انقلاب سینمای اجتماعی را باب کرده است، گفت: سینمای اجتماعی از جمله غلط های رایج است که متاسفانه برخی  منتقدان سینمایی ایران به اشتباه از روی هم نوشتند در حالی اساسا سینما در ذات خودش اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از فیلم ها، آثار نقد اجتماعی هستند افزود: این فیلم ها موضع اجتماعی دارند و قرار است جرقه ای را در ذهن مخاطبشان روشن کنند؛ آثار برادران داردن نمونه بارز آن است.

به طور مثال فیلم رزتا که یکی آثار آن هاست در سینما باقی نماند و این فیلم باعث شد تا قانونی برای کودکانی که زیر سن قانونی کار می کردند تصویب بشود و نامش را قانون رزتا گذاشتند.

این منتقد سینما با اشاره به اینکه ما در ایران فیلمسازانی را داریم که دغدغه نقد اجتماعی دارند گفت: آنچه که درباره سینمای اجتماعی گفته می شود اشاره به فیلمسازانی دارد که حرفی برای گفتن دارند اما کمتر فیلمسازانی هستند که بخواهند از داستان اولیه خود فراتر بروند و نقد کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سینمای اجتماعی نداریم بلکه سینمای نقد اجتماعی داریم

سینمای اجتماعی نداریم بلکه سینمای نقد اجتماعی داریم